Facebook målgruppe fra 2 pixels

Når du starter med at annoncere på Facebook, vil du snart finde ud af at annoncer målrettet mod dine besøgende fra din hjemmeside, kan være ekstremt effektive. Disse målgrupper dannes udfra dit Facebook pixel, som er installeret på dit website og som sender oplysninger til Facebook om, hvem de besøgende er.

Hvis du ikke allerede har et Facebook pixel installeret på din hjemmeside, er det nu du skal igang. Også selvom du ikke planlægger at annoncere imod dine besøgende lige nu. Få pixelen på, så du har dataene den dag du pludselig kommer efter du vil igang.

2 websites med samme målgruppe

Jeg er støder ikke så sjældent på virksomheder, som har mere end en hjemmeside, og hvor deres primær målgruppe er den samme, for begge hjemmesider.

Et eksempel kan være at din virksomhed tilbyder 2 brands indenfor den samme kategori, men hvor den ene brand er en low-budget udgave af det andet brand.

I sådanne tilfælde kan det ofte være interessant at målrette sine annoncer imod de besøgende, som har besøgt det ene website og måske ikke det andet. Måske har du den bedste profit på den ene brand og du vil derfor sikre, at så mange som muligt besøger websitet for det mest profitable produkt.

Målgruppe basseret på 2 pixels

For at oprette den målgruppe, skal du sikre at der er pixels opsat på begge hjemmesider og at begge pixels er tilgængelige i den samme Business Manager. Hvis begge hjemmesider tilhører samme virksomhed, vil det oftest allerede være tilfældet.

Mål:

Opret en målgruppe med alle, som har besøgt hjemmeside “YYY”, men ikke har besøgt hjemmeside “XXX”.

  1. Gå ind under “Virksomhedsindstillinger” i din Business Manager
  2. Find “Pixels” under Data-kilder
  3. Vælg dit pixel til hjemmeside “YYY”
  4. Tryk på “Tilføj aktiver” i det højre skærmbillede
  5. Vælg annoncekontoen for hjemmeside “XXX” og tryk på tilføj.

Du vil nu have adgang til begge pixels, når du skal oprette dine målgrupper og du kan derfor nu oprette en målgruppe, som indeholder alle dem som har besøgt hjemmeside “YYY” og ekskludere dem som har besøgt hjemmeside “XXX”.

God fojnøjelse 🙂

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.